20.01.2017
Koroška regija za številne ukrepe po snežnem prometnem kaosu


Na snežne razmere v petek, 13. januarja, ko se je na koroških cestah zgodil popolni kolaps prometa,  se je odzval tudi Svet koroške regije, ki je sklical posvet z vsemi ključnimi akterji. Po analizi razmer so sprejeli tudi ukrepe.

Ker se je nemogoče izogniti neugodnim vremenskim dejavnikom, apelirajo na udeležence v prometu, da se takšnim razmeram na cesti izognejo, ustrezno pripravijo in strpno reagirajo.

Cesta G1-4, edina prometna povezava med Koroško in osrednjo Slovenijo, ne ustreza standardom  varnosti in ne nudi zahtevanih prometnih uslug.  Zato Svet regije apelira na nujno izvedbo tretjega pasa na Mislinjskem klancu, dodatna parkirišča za kamione pred klancem iz smeri Slovenj Gradca in iz smeri Velenja. Predlagajo kombinirano izvedo: dodatni vozni pas za počasna vozila, ki v izrednih razmerah služi za parkirišče priklopnikov; na odseku Dolič- Mislinjski klanec je dovolj prostora v vplivnem pasu ceste na zahodni strani, na odseku Dolič – Huda luknja pa na vzhodni strani. V drugi fazi je potrebno izvesti tretji pas na več odsekih celotne poteze G1-4. Bankine so preozke in nezadostno utrjene. Asfaltirane bi povečale  varnost, v primeru zastojev pa nudile odstavni pas in omogočale dostop interventnih vozil.

Predlagani ukrepi so neizogibni, saj bo ta prometni koridor še vrsto let, ko bodo prometne obremenitve samo še naraščale. Omenjeni ukrepi niso alternativa novi državni cesti med Velenjem in Slovenj Gradcem, poudarjajo v regijskem svetu.  Tudi v času, ko bo ta v funkciji, ostaja koridor po dolini Pake pomemben z vidika zagotavljanja vzporedne, alternativne ceste na tej relaciji.  Omenjeni ukrepi so nujni tudi na cesti G1-1, na povezavi po Dravski dolini proti Mariboru, in na cesti G2-112 v Mežiški dolini.  

Ker pa so se ob teh razmerah pokazale tudi nekatere očitne pomanjkljivosti in napake v delovanju pristojnih služb, so na posvetu predlagali policiji v takih primerih aktiviranje vseh kapacitet, vključno z rezervo za izločanje tovornjakov iz prometa. Vozila za posipanje in pluženje naj bodo ob napovedanih močnejših snežnih padavinah pripravljena neposredno na klancih.  V takih primerih je treba aktivirati tudi enote civilne zaščite in gasilcev.                  

  IF