13.02.2019
MO Slovenj Gradec v letu 2018 beleži okoli 30 tisoč nočitev


Trenutno za območje Slovenj Gradca razpolagajo le z delnimi neuradnimi statističnimi rezultati glede števila nočitev, po katerih so na območju Slovenj Gradca v enajstih mesecih (do meseca novembra) zabeležili nekaj manj kot 29.000 nočitev, kar je približno v enakem obsegu kot v letu 2017. Marija Lah iz zavoda Spotur Slovenj Gradec pojasni tudi razmerja med domačimi in tujimi gosti. Razmerje med domačimi in tujimi nočitvami se je izravnalo, tako da so beležili skoraj enako število domačih in tujih turistov, povprečna doba bivanja je bila 4 dni. Med motivi za obisk Slovenj Gradca je Marija Lah izpostavila predvsem pohodništvo, kolesarjenje, preživljanje prostega časa v naravi v kombinaciji s ponudbo kulturnega turizma v mestnem jedru Slovenj Gradca, še vedno pa velik delež nočitev ustvarijo športniki, ki v Slovenj Gradec prihajajo na poletne priprave.  Glede na to, da v podatkih še niso zajeti vsi nastanitveni obrati (manjkajo tisti z manj kot 10 posteljami) in zaradi novega načina spremljanja nočitev od marca lani, je to številko težko primerjati z letom 2017. Kot je ocenila Lahova, pa je število nočitev ostalo v približno enakem obsegu kot v letu 2017 oz. se bo za nekaj odstotkov povečalo.

V TIC-u Slovenj Gradec so v lanskem letu opazili povečano zanimanje za kolesarjenje (predvsem po kolesarski poti Štrekna), več je bilo tudi povpraševanja po vodenih ogledih mestnega jedra in na splošno po organiziranih enodnevnih izletih, ki pa jih uradna statistika ne beleži. V poletnem času turisti najbolj povprašujejo po počitnicah na koroških kmetijah, ki so v poletni sezoni pravzaprav polno zasedene. Dobro so bile v zimskem času zasedene tudi kapacitete na največjem koroškem smučišču na Kopah, kjer so uspeli z novo ponudbo podaljšati sezono in polnijo kapacitete tudi v poletnem času.

Glede promocije turističnih destinacij pa Marija Lah izpostavi dobro sodelovanje in povezovanje z RRA Koroška in meni, da s skupnimi močmi uspešno izvajajo promocijo Koroške kot skupne turistične destinacije in s tem povečujejo njeno prepoznavnost. S skupnimi nastopi na različnih sejmih in s skupnim oglaševanjem so uspeli ohraniti pozitiven trend rasti števila nočitev, predvsem pa je pomembno, da se redno srečujejo in načrtujejo skupne aktivnosti. Ob koncu leta 2018 je RRA začela izvajati aktivnosti na področju digitalnega marketinga, za ponudnike je bilo v tem obdobju predvsem pomembno izobraževanje v zvezi z uporabo digitalnih orodij, še pojasnjuje Marija Lah.

Naj spomnimo, da so se povezani in skupaj turistični ponudniki letos predstavili na največjem slovenskem turističnem sejmu Alpe Adria, ki je potekal od 30.1. do 2.2. na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani. Na sejmu so na skupnem razstavnem prostoru koroške sodelovali javni zavodi s področja turizma, v sodelovanju z večjimi turističnimi ponudniki. Kljub temu, da se povezovanje med turističnimi ponudniki izboljšuje, je še veliko rezerv, še zlasti pri oblikovanju skupnih programov in njihovo trženje.  Sivo liso predstavlja pomanjkanje investicij v turistično gospodarstvo, kljub pozitivnim trendom je Koroška žal za investitorje na področju turizma še vedno premalo privlačna. Na območju Slovenj Gradca se kmalu že obetajo nove turistične kapacitete, pri tem imamo v mislih obnovljen nekdanji hotel Pohorje.

 IF