Je kaj narobe, če gre nekdo, ki ne veruje v Boga, v cerkev?
Komentar Dejana Vodovnika
Res rad preberem vse, kar mi pride pod roke. Včasih, hit, včasih, bol počas. Pač, več prebereš, več veš! No, vsaj večinoma.
Tokrat sem zasledil, da je tako imenovana Britanska in tuja svetopisemska družba svetovni javnosti predstavila izsledke doslej največje raziskave o odnosu do Svetega pisma ter o veri nasploh in zrisala nov duhovni zemljevid sveta.
Anketiranih je bilo več kot 91 tisoč ljudi na 85 ozemljih in v državah; tudi v Sloveniji. Rezultat?
/Portals/0/posnetki/Novinarji posnetki/komentar.mp3?ver=X2UMXObd0MG-0CKOXmGaCw%3d%3d
Skoraj tretjina mladih Slovencev, starih med 18 in 34 let pravi, da je Sveto pismo za njih osebno pomembno. Za kristjane se v Sloveniji izreka 62 odstotkov prebivalstva, toda zgolj dobrih 30 odstotkov vseh njih meni, da je vera za njih pomemben del vsakdanjega življenja. So pa raziskovalci takisto ugotovili, da vsaj občasno hodijo v cerkev tudi ljudje, ki sploh ne verujejo v Boga.
Ja, in? A je res kaj narobe, če gre nekdo, ki sicer ne veruje v Boga, v cerkev? Iz spoštovanja do tistega, ki mu je morda maša namenjena? Ali je bolj sprevrženo, če kdo počne v življenju vse nasprotno, hkrati ko moli, pa se spogleduje z vzvišenim?
Odgovori naj si vsak sam!
Biti v Cerkvi s figo v žepu ni lepo. Veliko je takih, ki molijo v prvih vrstah, a kaj, ko njih fige v žepu ne vidimo. Jih pa prepoznamo.
Nazadnje se to med drugim dogaja tudi na sosednjem Hrvaškem; po koncertu kontroverznega pevca Thompsona. Kaj se je namreč izkazalo?
Da so si taisti naši južni sosedje začeli lastiti Boga in hkrati »medžugorsko« Gospo, Marijo! Za njih francoski Lurd, portugalska Fatima in ostala Marijina svetišča, zgolj v Sloveniji jih je 320, kot da ne obstajajo.
Domoljubje je lepa in prepotrebna vrlina, vendar zagledanost zgolj v svojo nacijo, čaščenje zgolj svoje nacije pomeni zdrs v poganstvo. »To je opozorilo, ki naj se ga zavedajo tisti slovenski katoličani, ki te dni ne nehajo hvaliti Thompsona,« je nedavno zapisal pater, teolog in filozof Branko Cestnik.
Od zlorab cerkvenih naukov do lastnih zagledanih interesov pa je le tanka, hudo tanka meja.
Marija, v nebo vzeta, pa se tam zgoraj – verjetno kot na ražnju naokoli obrača!
Dejan Vodovnik
Komentar je mnenje avtorja in ni nujno stališče uredništva.