Koroška odpira vrata čezmejnemu veslanju po reki Dravi
Na Koroškem se obeta razvoj še enega pomembnega turističnega produkta – čezmejnega veslanja po reki Dravi, ki naj bi v prihodnjih letih dopolnil ponudbo ob Dravski kolesarski poti. Partnerstvo za Dravsko kolesarsko pot že dolgo opozarja, da ob poti manjka dodatnih atrakcij za aktivne obiskovalce, zato predstavlja novi projekt Nature Friendly Rowing (Naravi prijazno veslanje) pomemben korak k celovitemu razvoju destinacije.
Triletni projekt, vreden 630.000 evrov, bo ob uspešno pridobljenih evropskih sredstvih iz programa Interreg Slovenija–Avstrija predstavljal sodelovanje petih partnerjev iz obeh držav. Vodilni partner je RRA Koroška, slovenska partnerja sta še RRA Podravje–Maribor in ŠKTM Radlje ob Dravi, iz Avstrije pa sodelujeta 2G Sport & Freizeit in Kärnten Werbung.
Drava kot neizkoriščena priložnost
Direktor RRA Koroška Uroš Rozman je ob predstavitvi projekta poudaril, da reka Drava skriva velik neizkoriščen turistični potencial:
»Reka Drava predstavlja veliko priložnost, ki pa je še ne znamo dovolj izkoristiti. Ob več poskusih nam je tokrat končno uspelo pridobiti sredstva za razvoj novega turističnega produkta, ki bo povezal Slovenijo in Avstrijo.«
Ker je na avstrijski strani produkt veslanja že delno razvit, imajo tamkajšnji partnerji pomembno vlogo. Vzpostavili so namreč spletno platformo Drau Paddelweg, kjer turisti najdejo podatke o vstopnih točkah, možnih trasah in celo prevozih med jezeri – akumulacijskimi bazeni pred hidroelektrarnami, ki predstavljajo izziv tudi za slovenski del reke.
Nadgradnja vstopnih točk in nova mobilnost
V okviru projekta bo velik poudarek namenjen izboljšanju čezmejne mobilnosti. Turistom, ki se bodo odločili preveslati daljši del Drave, bo omogočen organiziran prevoz nazaj na izhodišče.
Nadgradili bodo tudi vstopna mesta v reko med Dravogradom in Podvelko ter usposobili vodnike za varno izvedbo športno-rekreativnih aktivnosti. Cilj je vzpostaviti primerljive standarde, kot jih že poznajo v Avstriji.
Vloga ŠKTM Radlje ob Dravi je ključna na slovenski strani, pravi Rozman:
»Njihova naloga je, da razvijejo produkt, ki bo primerljiv z avstrijskim, in da ga bomo lahko samostojno ponudili turistom v našem prostoru.«
Evropska sredstva kot temelj razvoja
Projekt bo financiran iz Evropskega sklada za regionalni razvoj, ki bo pokril več kot 500.000 evrov.
Z uvedbo nove ponudbe želi Koroška nadgraditi profil destinacije, okrepiti trajnostni turizem in povečati prepoznavnost reke Drave kot čezmejnega rekreacijskega središča.
Če bo projekt uspešen, bo Drava postala ne le os turističnega razvoja, temveč tudi simbol sodelovanja med Slovenijo in Avstrijo – ter nova zgodba o uspehu koroškega trajnostnega turizma.
Vir: STA
Foto: dravabike.si / Fotografija je simbolična.