Lokalne novice | Koroški radio - ritem Koroške

Pošlji SMS fotru in mu reši lajf

Pošlji SMS fotru in mu reši lajf

Mateja Kotnik

Z današnjim dnem je zaživela nova kampanja društva OnkoMan, ki moške spodbuja k preventivnim pregledom prostate. Rak prostate je najpogostejša oblika raka pri moških in drugi najpogostejši vzrok smrti zaradi raka, a hkrati tudi eden tistih rakov, ki ga lahko ob zgodnjem odkritju v skoraj vseh primerih uspešno zdravimo. Kljub dejstvu, da v Sloveniji za rakom prostate zboli vsak četrti moški po 50. letu, se številni pregledom še vedno izogibajo. V društvu OnkoMan na pomen preventive zato opominjajo z izvirno kampanjo »SMS fotru«, ki prek spletnega mesta www.smsfotru.si moške spodbuja, da prevzamejo odgovornost za svoje zdravje – tudi z osebnimi sporočili otrok, namenjenih očetom.

 

Rak prostate je najpogostejša oblika raka pri moških v številnih državah, vključno s Slovenijo, pogostejši je celo od raka pljuč in debelega črevesa. Pri mnogih moških rak prostate napreduje zelo počasi – včasih tako počasi, da ga nikoli ne opazijo ali ne povzroča težav v življenju. A kljub temu je lahko pri nekaterih izjemno agresiven in hitro smrten, zato je zgodnje odkrivanje ključno.

 

Skoraj 100 % preživetje, če se odkrije zgodaj

Skoraj tri četrtine bolnikov zboli med 50. in 74. letom starosti, vendar se lahko rak začne razvijati že mnogo prej, celo dvajset let pred pojavom prvih simptomov. Čeprav je pogost pri starejših, zaradi boljšega testiranja (PSA test) vedno več primerov odkrijejo tudi pri mlajših moških. K preventivnim pregledom pozivajo tudi v društvu OnkoMan, še posebej posameznike, pri katerih je rak prostate v družini.

 

SMS fotru

Predsednik društva Matej Pečovnik, ki se je tudi sam s težko boleznijo, Hodgkinovim limfomom, srečal že zelo mlad, pri komaj 25 letih, je pojasnil: »V mesecu novembru, ki je posvečen ozaveščanju o raku pri moških, društvo OnkoMan ponovno začenja čustveno in družbeno odgovorno kampanjo “SMS fotru”, s katero želimo spodbuditi moške k preventivnim pregledom za zgodnje odkrivanje raka prostate. Tokrat kampanjo zaznamuje močno sporočilo otrok, ki nagovarjajo svoje očete: “Fotr, pojdi k zdravniku – hočem, da si tu, ko bom odraščal.”

 

 

Včasih en sam SMS lahko reši življenje

Društvo OnkoMan s tokratno kampanjo v ospredje postavlja očete. Kar 80 % moških med 50. in 75. letom se namreč strinja s trditvijo, da gredo k zdravniku le, če so zares bolni. In ker moški pogosto ne poslušajo zdravnikov, bodo morda poslušali svoje otroke. V kampanji SMS fotru sinovi in hčere svojim očetom pošiljajo iskrena sporočila s povabilom na preventivni pregled.

 

Obraza letošnje kampanje sta Iztok in Domen Valič

V središču letošnje akcije sta Iztok in Domen Valič, oče in sin, ki sta se povabilu društva OnkoMan odzvala brez pomisleka. S skupnim nastopom v TV in digitalnih oglasih nagovarjata moške po vsej Sloveniji, naj se odzovejo – zaradi sebe, in zaradi tistih, ki jih imajo radi.

 

Prejšnja novica V domovih za starejše po novem le še plačilo bivanja in prehrane
 
  • Nazaj na vrh