Lokalne novice | Koroški radio - ritem Koroške

Tretja os: Škale se spreminjajo v gradbišče

Tretja os: Škale se spreminjajo v gradbišče

Mateja Kotnik

Predstavniki Družbe za avtoceste Repubike Slovenije – DARS, so včeraj prebivalcem krajevne skupnosti Škale – Hrastovec predstavili potek gradnje tretje razvojne osi na njihovem območju. Dvorana je bila polna, vprašanj pa veliko. Tine Brodnjak, vodja urada za komunalne dejavnosti pri mestni občini Velenje:

 

/Portals/0/posnetki/Novinarji posnetki/Brodnjak 1_1.mp3?ver=3d4FYQfEtKK9vD1DN_Q6Ug%3d%3d

 

Gradnja sklopa C – Škale tretje razvojne osi sever se je uradno začela septembra letos. Pogodba v vrednosti skoraj 100 milijonov evrov (brez DDV) je bila sklenjena z izvajalcema Pomgrad in Gorenjsko gradbeno družbo. Dela bodo trajala približno 36 mesecev, v tem času pa bo zgrajen 2,7 kilometra dolg odsek, ki vključuje šest deviacij obstoječih cest, tri viadukte, dva podvoza regionalne in lokalne ceste, štiri zadrževalne bazene ter številne oporne in podporne konstrukcije z urejeno krajinsko podobo. Gre za zahteven infrastrukturni projekt, ki poteka v neposredni bližini naselij, zato je DARS že v pripravljalni fazi izdelal elaborat o vplivih na okolje in predvidel ukrepe za zmanjšanje vplivov na kakovost bivanja prebivalcev.

 

Glavna transportna pot v času gradnje bo obstoječa regionalna cesta. Zaradi nujnih del so predvidene začasne polovične zapore, ki bodo trajale približno 14 mesecev, promet pa bo v tem času potekal izmenično. O zaporah bodo krajani pravočasno obveščeni v sodelovanju z lokalno skupnostjo – prek krajevnih kanalov in občinskih spletnih obvestil. Posebna pozornost je namenjena urejeni odvodnji. Kot so pojasnili predstavniki DARS-a bo odvodnja izvedena kontrolirano – voda s hitre ceste se bo zbirala v zbiralnikih pod viadukti in se postopno odvajala v obstoječe odtoke. Takšen sistem preprečuje nenadne izpuste in je okoljsko prijaznejši. Vsi trije viadukti bodo opremljeni s tihimi dilatacijami, protihrupnim asfaltom ter absorpcijskimi protihrupnimi ograjami višine 2,5 metra, z možnostjo kasnejše nadgradnje. Za krajinsko ureditev je bil izbran lokalni izvajalec, ki bo zagotovil kakovostno zasaditev in sonaravno podobo območja. V času gradnje bo glavni odlagalni prostor za nevgradljivi material deponija Premogovnika Velenje, s čimer se zmanjšuje vpliv transporta na lokalne ceste in naselja.

 

 

Po zaključku izgradnje viadukta Škale bo sledila rekonstrukcija obstoječe ceste, za katero je pristojna Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI). Projekt zajema širitev vozišča, ureditev pločnikov, kolesarske steze, javne razsvetljave, kanalizacije, odvodnjavanja ter uvedbo dodatnih varnostnih ukrepov. Dela so predvidena v letih 2027–2028.

 

Krajani Škal so znova opozorili na prometne nevarnosti, s katerimi se vsakodnevno soočajo otroci in pešci, ter izrazili potrebo po večjem nadzoru prometa in varnejših pogojih za gibanje skozi kraj. Predsednica Krajevne skupnosti Škale–Hrastovec Petra Bevc je na sestanku poudarila, da se krajani že več kot dve desetletji soočajo z omejitvami zaradi postopne izgradnje tretje razvojne osi: »Kot občani imamo pravico, da se gibljemo varno in brez strahu. Zanima nas, kdaj bomo končno dobili osnovno infrastrukturo, ki bo to omogočala. Na težave opozarjamo že predolgo – predvsem na nevarnost, ki vsakodnevno preti pešcem in otrokom v prometu.«

 

Dars podpisal pogodbo z izvajalcem za sklop G - Podgorje 

 

Poglejmo še na koroški del trase tretje razvojne osi … Dars je v teh dneh podpisal pogodbo za sklop G – Podgorje. Ko bo izbrani izvajalec predložil bančno garancijo za izvedbo del, bo sledil postopek uvedbe v delo. Spomnimo, da je odsek od priključka Podgorje do priključka Slovenj Gradec dolg 3,6 kilometra. Na njem bo med drugim obojestransko počivališče Podgorje ter pokriti vkop Homec.

 

Pa še sklop Velunja, ki velja za tehnično najzahtevnejšega … Dela potekajo na obeh straneh. V Gaberkah izkopavajo zemljino na začetnem delu trase hitre ceste, V Podgorju pa izvajajo izkop zemljine proti severnim portalom predorov. Za nadaljevanje gradnje tretje osi tako proti Slovenj Gradcu kot proti Šaleški dolini, je nepogrešljiv že dokončan sklop Jenina, ki gradbincem omogoča nadaljevanje del.

Prejšnja novica Pošlji SMS fotru in mu reši lajf
Naslednja novica V Podhomcu nov defibrilator, v MO Slovenj Gradec jih je odslej 71
 
  • Nazaj na vrh